תאורה לאירועים ומופעים

תאורה לאירועים

תאורה לאירועים – כדאי לדעת

כשאנחנו מפיקים אירוע ולא משנה מאיזה סוג, יש לא מעט אלמנטים שעלינו לקחת בחשבון ולהתייחס אליהם בתהליך התכנון. הפעם בחרנו לעסוק קצת בתאורה באירועים. אחד התחומים שעברו שינוי ניכר בשנים האחרונות הוא תחום התאורה. בעבר הלא רחוק, לתאורה היה תפקיד אחד באירועים והוא פשוטו כמשמעו – להאיר.

היום, הן תודות לתהליכי ייצור של גופי תאורה מורכבים והן משום שעולם האירועים השתנה לגמרי והדרישה לעיצוב, יצירת אווירה וקונספט רק הולכת ותופסת תאוצה בקרב הקהל הישראלי, את מרכיבי התאורה בונים ממש כחלק בלתי נפרד מתהליך העיצוב של החלל ואין זה משנה אם בחרנו לקיים חתונה בחיק הטבע בתוך חורשה או יקב ובין אם זוהיא בר מצווה המתקיימת באולם גדול.

את המשמעות של תאורה אפשר להבין דרך הסתכלות למסלול בתצוגת אופנה ודרך זה להבין את התפקידים הרבים שלה:

  1. בניית קונספט באירוע
  2. יצירת אווירה תוך כדי האירוע
  3. הבלטה של אנשים, מצבים, חפצים או חלקים מסוימים בחלל הן בחלק החיצוני והן בחלק הפנימי שבהם האירוע מתקיים
  4. אור כללי באזורים מסוימים בחלל כמו למשל שבילי גישה, עצים, קישוט של אלמנטים קטנים, תאורה באזור קבלת הפנים, בחופה, תאורה בבימה שבה מברכים או מעלים סרטונים וכדומה…

סוגי אירועים בהם חשוב להקפיד על תאורה מקצועית

ובכן, יש כל מיני סוגים של אירועים בהם התאורה חשובה, כמו גם הגברה לאירוע. ניתן לחלק את סוגי האירועים לשלוש קבוצות. הקבוצה הראשונה קשורה לאירועים אמנותיים כמו הצגות תיאטרון, מחזות זמר, הופעות חיות של להקות וזמרים, פסטיבלים… הקבוצה השנייה היא קבוצת האירועים הפרטיים כמו חתונות, חינות, מסיבות גדולות, בר או בת מצוות, בריתות והשלישית היא אירועים עסקיים כמו כנסים, השקות מוצר, הרצאות, סדנאות גדולות, חוגים וכדומה…

איך בוחרים חברה המתמחה בעיצוב תאורה באירועים?

ובכן, בדרך כלל חברה המתמחה בתאורה גם מתמחה בסאונד אבל לאו דווקא. לכן אם אתם למשל מפיקים אירוע בטבע כמו חתונה בטבע, כדאי לבחור בחברה שדואגת לשני ההיבטים הללו וכך לחסוך התעסקות.

הדבר החשוב ביותר הוא לבחור את חברה מקצועית המתמחה בכל מה שקשור לתאורה בהתאם לסוג האירוע שאתם מפיקים, שכן הצלחת האירוע תלויה בזה ובטיב הקשר עם חברה להפקת אירועים.

רוצה לקבל פרטים?
נא להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

בנוסף, כדאי לבחור בחברת תאורה עם המלצות, כזו עם ניסיון, שם ומוניטין בתחום. כדאי תמיד להשוות מחירים בין 2-3 חברות כאלה ורק אז לקבל החלטה.

בתהליך הבחירה יש להתייחס ללוח הזמנים ולמאפייני האירוע, להבין אילו אזורים חשוב להאיר ובאיזו צורה, איזו אווירה אנחנו רוצים ליצור בעזרת גופי התאורה, באילו חלקים של האירוע יתאים אור חזק ובאיזה פחות- התייחסות לאלמנטים אלו יסייעו לנו לבנות תכנית תאורה מתאימה ולהפוך את החלל למעוצב, עדכני וייחודי בדיוק עם האווירה המתאימה.

Sure they do
אולי יעניין אותך גם:
צרו קשר לייעוץ מקצועי

חברתינו מתמחה בתחום ההגברה, התאורה והקרנה לאירועים, עם ניסיון של יותר מ-30 שנים בתחום האירועים

חייגו 072-3954389